2

Your Story Tag || Kérdőív || Kihívás

Posted in , , ,

Az a megtisztelés ért, hogy Eva, nicknevén BacchanteBlues engem jelölt meg TheLibraryOfSarah ötlete alapján készült kihívásban. :)

YOUR STORY TAG


avagy:
kérdések A nem csak kitaláltalak című munkámról


#1 Mesélj a történetről, amit írtál / jelenleg írsz / írni fogsz!
Nem egyszer megesik, hogy bizonyos élethelyzetekben elkezdünk túlgondolni dolgokat. Miért nézett így rám? Mire célzott azzal, hogy...? Miért nem hív már?
Az sem ritka, hogy egy kád forró vízben ücsörögve, vagy akár egy unalmas egyetemi előadáson elkalandozik a fantáziánk. Ülünk a buszon, minden nap ugyan az a táj, mi pedig mintha teljesen máshol lennénk. A múlton rágódunk, a jövőt tervezgetjük, vagy éppen teljesen más helyeken járunk. Ilyenkor a legrosszabb esetben is maximum elfelejtünk leszállni, és erre csak pár megállóval később eszmélünk rá.

Niels nem eszmél rá. Hiányzik belőle az az alapvető képesség, hogy megkülönböztesse, mi az, ami csak a fejében történik, és mi az, amit nagy általánosságban véve az emberiség valóságként értelmez.
Szerencséjére az orvostudomány elért arra a szintre, hogy ha gyógymódot nem is találtak az állapotára, gyógyszerek segítségével élhetővé tudják tenni Niels mindennapjait. Ha rendszeresen szedi a gyógyszereit, nem kell nap mint nap világuralomra törő titkos földöntúli szervezettel dacolnia, sem megtalálnia azt a börtönt, ahol a húgát tartják fogva, hogy kísérletezzenek vele.


A pszichiátriai központba azonban, ahol Niels kezelik, bekerül Scott.
Scott egy elkényeztetett kölyök, aki egész életében mindent megkapott. Mégis felkötötte magát a csillárra. Úgy gondolta, az életnek az égvilágon semmi értelme. Aztán a központban megismerkedik Nielsszel, és az „élet” egy egészen más perspektívába kerül a számára.

Jelenlegi elképzelésem szerint a történet arról fog szólni, hogy hogyan alakul a két srác kapcsolata a pszichiátrián, később pedig a nagyvilágban.

#2 Ez a történet egy NaNoWriMo / Camp NaNoWriMo projekt, vagy független az eseménytől?
Október végén még szerettem volna NaNoWriMo-s projektnek nevezni, de már november közepén elbuktam a dolgot. Egyébként nagyon jó motivációnak tartom a NaNo-t. Ennek ellenére a novemberit eddig egyetlen egyszer sikerült teljesítenem, sőt, akkor még túl is léptem az 50 ezer szót. Óriási élmény volt tényleg egy teljes hónapon keresztül minden egyes nap kisajtolnom magamból azt az 1667 szót. Annyira rápörögtem a témára, hogy az első héten alig voltam képes elaludni, annyira benne voltam a sztoriban.
Ehhez viszont hozzá kell tenni azt is, hogy abban a novemberben olyan 65 ezer szót írtam, amiről már az első átdolgozásnál kezdett körvonalazódni, hogy nem csak a történet munkacíme lett „Menthetetlen”. Úgyhogy azóta is itt pihen a regény a gépemen. Talán egyszer újra előveszem.

A Nem csak kitaláltalak egyelőre nagyobb falat nekem annál, mint hogy napi 1667 szót tudjak írni hozzá. Ettől függetlenül viszem majd magammal az áprilisi Campre is. Remélhetőleg már az átdolgozást.

#3 Mesélj a történeted szereplőiről!
Mivel 100%-osan karakter centrikus történetről van szó, ezt már elkezdtem kivesézni az első pontban. És a további pontokban is ezt fogom tenni, meg úgy az egész történetben, úgyhogy itt most nem szaporítom külön a szót.

#4 Melyik a kedvenc baráti kapcsolatod a történetedből?
Rem és Niels.
Mondanám, hogy Remnek az égvilágon semmi köze Adamhez, csak véletlenül pont megint egy fekete hajú, kék szemű, gyönyörű, rejtélyes férfi. (Az egyik szeme amúgy zöld!)
Szóval, aki bármiféle kapcsolatot vél felfedezni Adam és Rem között, az már túl sok sztorit olvasott itt a blogon.
Halvány fogalmam sincs, mi Rem terve, van-e egyáltalán terve. Ezért igencsak ingoványos, hogy mi is lesz az egész történet végkifejlete.  

#5 Melyik a kedvenc romantikus kapcsolatod a történetedből?
Nem tudok dönteni.
Mindkettő már az alapjaitól kezdve elcseszett. Rem és Niels számára egészen biztosan nem létezik klasszikus értelemben vett "boldogan életek, amíg meg nem haltak".
Scottról meg még kérdéses, hogy egyáltalán képes-e a boldogságra.

#6 Melyik a regény legszomorúbb jelenete?
Mivel még csak három fejezetet töltöttem fel Wattpadra, nem spoilerezek. Reményeim szerint nem egy szívszaggató jelenetet sikerül majd összehoznom.  

#7 Melyik a kedvenc pillanatod a regényedből?
Ezt a kérdés is szeretném majd újra elővenni, egy olyan száz oldal múlva. De az eddigi kedvencem, amikor Scott megpillantja Nielst pizsamában.  

#8 Mi a regény nyitójelenete?
Niels írja a naplóját, amit olvasva egy icipici betekintést nyerhetünk a paranoiájába.

#9 Honnan jött az ötlet a történetedhez?
Maga az ötlet nagyjából három másodperc alatt fogant meg.
Pontosan így történt:
Miről szeretnék írni? - Meleg fiúk beteljesülhetetlen szerelméről, wattpadra.
Miért beteljesülhetetlen az a szerelem? - Mert az egyikük nem létezik.

Nagyon régóta terveztem már írni valamit mentális betegségekkel kapcsolatos témában, és az elmegyógyintézet is mindig kecsegtető téma volt. Az igazi lökést az adta, hogy végignéztem egy „Bevezetés a pszichológiába” kurzust a coursera.org-on, ahol nagyon megfogott a professzor egyik gondolata, miszerint minden embernek megvan a saját „elmebaja”, a legfontosabb kérdés az, hogy ez negatívan befolyásolja-e a mindennapi életét.

A következő regényeket sem hagyhatom szó nélkül:
Daniel Keyes: Virágot Algernonnak
Philip K. Dick: VALIS
Chuck Palahniuk: Harcosok klubja
Dan Wells: Szellemváros
Babits Mihály: A ​gólyakalifa

 *

Köszönöm szépen evanak a kihívást, jó volt így összeszedni a gondolataim, úgyhogy remélhetőleg még ma újult lendülettel fogom folytatni az írást.

Én pedig szeretném kihívni Nasut a Fehér nyakkendővel kapcsolatban, mert a "fiai" sokban hozzájárultak ahhoz, hogy én is rávegyem magam a Wattpados tevékenykedésre. :)

 *

A bejegyzés végére pedig én is idebiggyesztek egy, illetve két muzsikát, amikről jelenleg úgy érzem, hogy a legjobban passzolnak a fiúk személyiségéhez.

Scott:
(Én próbáltam elszakadni az MCR-től, komolyan, de egyszerűen csak tökéletes Scotthoz. Mármint természetesen a mániás epizódjához. A depresszívhez, nos... Ahhoz nincs zene.)

Niels: 

2 megjegyzés:

  1. Köszönöm, hogy kitöltötted! Nagyon kíváncsi vagyok már a folytatásra, de előbb zh-zok egy párat... :D :D
    Aztán megnézem Nasu írását is, már a fülszege is megnyert magának *_*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kitartást a zh-khoz! :)
      Nasu írását csak ajánlani tudom, én nagyon ráfüggtem. :D

      Egyébként a te történetedet is szívesen olvasnám majd, ha kilép a tervezési fázisból. :)

      Törlés

Wattpad